صفر مطلق+۵۲

امروز از اون جلسه های قشنگ داشتیییییم 

و موضوع اکثر حرفای امروزمون حول این موضوع میگشت که آدما با سختی ها و رنج ها و البته گاهی هم شادی های زندگی،رشد میکنه و بزرگ میشه و در طی این جریان بزرگ شدن شادی ها و ناراحتی هاش هم شکل میگیرن! 

 

مثلا هر چقدر روحش بزرگ تر بشه نوع شادی و غمش هم بزرگ تر میشه و سطحی نیست و حتی جذابیت های اطرافش تغییر شکل میدن....بعد هر کدوممون داشتیم مثال هایی از اتفاقاتی که توی زندگی مون افتاده بود می زدیم و خوب و بد های رفتارمون رو بررسی میکردیم.... توی صورت تک تکمون شوق و شور فهمیدن موج میزد....و همه بعد از جلسه با یه مهربونیه خاصی به هم نگاه می کردن....انگار با هم به یه کشف بزرگ رسیده بودیم!!!! 

 

در مورد موضوع این جلسه ها نوشتن برام خیلی سخته چون نمیدونم چطور اون حس و اون فهم رو توی کلمه ها جا بدم....بلد نیستم....اما چند تا از جمله ها رو اینجا می نویسم....دیگه تو خود حدیث مفصل بخوان !!!! 

  

۱.امیدوارم تو فرزند همت خود باشی،که به پدرانت نیاز نباشد و فرزندانت به تو افتخار کند!!!! 

 

سقراط در جواب آن دشمن که او را به پدرش سرزنش کرده بود گفت:تو به پدرانت افتخار میکنی... اما من....فرزندانم به من افتخار خواهند کرد.....تو پایان افتخارات گذشته هستی و من آغاز فردا!!!!

 

۲. آنچه چراغ ها را مطرح می سازد،خود تاریکی است.... 

 

در بطن تاریکی چراغ ها بارور می شوند و همین بشارت برای تو بس، که از ظلمات نترسی که هدایت خدا در متن گمراهی جلوه دارد.... 

 

یه توضیح مختصر پایینش که من از این یه جمله یه درس بزرگ گرفتم.... هرگز تلافی معنا نداره.... هر چقدر بدی بهت کردن تو اگر ادعا داری که خوبی اجازه نداری بدی کنی....حتی به این قید که طرفت داره بدی میکنه....چون خوبیه تو دقیقا جایی معنا میگیره که بدی باشه و گرنه خوبی کردن به کسی که داره بهت خوبی میکنه همچین هنر و لطف بزرگی نیست و در واقع وظیفته!!!! و هیییییچ امتیازی برای تو نداره....اما اگر جایی بدی بود و بهت بد شد و تو هنوزم خوب بودی شدی اون چراغه....توی یه جای روشن،حضور چراغ بی اثره!!!!! 

 

با درک تنهایی باید بارور شد و زایید و در متن تاریکی باید ایستاد و نور پاشییییید.... 

 

۳.حتی با بصیرت دیگران نیز،خود را کور نساز....که انسان از کارش به اندازه ی بصیرتش بهره می برد... 

 

توضیح اینکه حتی اگر کار درستی رو کورکورانه و بدون آگاهی انجام بدی از اون هیچ سودی نمی بری و به نظر من این جمله ها که همه آیات قرآنی پشتشون هست و من دیگه نمیتونم اونا رو بنویسم به راحتی بهمون نشون میده که قدر انجام کارهای خوب به انجامشون و به تعداد دفعات انجامشون نیست!!!! صرفا به اینه که انجامشون چطوری به روحتون میشینه و روش اثر میزاره و چطور بزرگ میشین....من زیاد توضیح نمیدم چون احساس میکنم کلمه ها باید به عمق دل بشینه و گاهی توضیح دادن،باعث میشه از اصل دور شیم!!!! 

 

این درست است که با این تسلیم و بیعت و واگذاری بصیرت به دیگران،کارها سامان می یابد و تو راحت می شوی ولی سرعت و سامان کار،با صحت و رفعت انسان،نباید جای عوض کند....(قرار اینه که تو! بزرگ بشی و نه اینکه کارها سریعتر انجام بشن!) 

 

۴.دقت و مراقبت در برداشت به مراقبت و پاسداری از برداشت ها منتهی می شود!!!! 

 

اگر برای به دست آوردن یه چیزی دقت و توجه بیشتری داشته باشی مطمئنن بهتر هم حفظش میکنی....اگر به یه ارزشی با عمق بیشتر برسی حتما در حفظ اون ارزش بیشتر تلاش میکنی.... و شاید برای همینه که ما توی خیلی از ارزش ها و اعتقاداتمون ثبات نداریم....چون با دقت بهش دست پیدا نکردیم....شاید هم الان خودمون بهش نرسیدیم و صرفا بهمون گفتن این ارزشه!!! و تازه این ما رو موظف می کنه که بریم و ارزش هامون رو پیدا کنیم نه اینکه بایستیم و بگیم ما که قبول نداریم اما چون میگم درسته ما هم انجام میدیم حالا!!!!! 

 ********************** 

دوست دارم اگر نظری در مورد اینا دارین برام بنویسین.... 

خیلی دلم میخواد بیشتر و بیشتر در این موارد یاد بگیرم و از آدما بشنوم....پس هر چیزی که بود ممنون میشم نظرتون رو به منم بگین دوستای گل منننننن

نظرات 2 + ارسال نظر
مرتضی یکشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:52 ق.ظ http://kooris-6.blogsky.com/

سلام!
بروزم بیا

رازقی یکشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 08:39 ق.ظ

بهتره من چیزی نگم وگرنه میشه انرژی منفی. اخه تازگیا این جملات مثبت اونقدر برام تکراری شدن که اثر ندارن!
و اما...
درمورد جواب منفی به رهام با توضیحاتی که دادی بهت حق میدم.
در مورد بارون هم... بهت قول میدم اگه عاشق نشدی یا ازدواج نکردی تا اخر عمر این حس باهات میمونه. پس آستین بالا بزن دختر!
در مورد کامنتت هم: چرا به کمک احتیاج دارم اتفاقا. خدایی وقت تو اجازه میده که از این تعارفا میزنی؟ بووووووووووووس

اینا جمله ی مثبت نیستن....باور و اعتقادن....
مرسی واسه تائید....
سعیمو میکنم گلم!!!
اجازه رو از وقت هم میگیریم....تو فقط کافیه بخوای!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد